דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומנות המוזאיקה 

מאת    [ 04/02/2009 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 3239 פעמים ]

ציורי מוזאיקה הפכו למבוקשים בקרב מוסדות ציבוריים שרוצים לעטר את קירותיהם או את הרצפה שלהם בריח מהעבר היפה, מוזאיקה מעטרת כיום עשרות ואף מאות קירות ומקומות ציבוריים ברחבי מדינות המערב. מוזאיקה יוקרתית יותר היא מוזאיקה בת מאות או אלפי שנים, מוזאיקה כזו שמעטרת חלק מהכנסיות האיטלקיות כמו כנסיית סנט אפולינרה אין קלאסה שהיא כנסייה מהתקופה הביזנטית וקירותיה מעוטרות בעבודות מוזאיקה שהוסיפו לה מעמד מיוחד עד שנחשבת על ידי ארגון אונסק"ו בשנת 1996 כאתר מורשת עולמית. מוזאיקה הייתה נפוצה מאוד בתקופה הביזנטית שם הדגש בעבודות מוזאיקה היה על הפן הדתי של הקדשת ישו ותלמידיו, עבודות מוזאיקה מהתקופה הביזנטית נחשבות כאוצר אמיתי למורשת האנושית. עבודות מוזאיקה רבות נמצאו בישובי הארץ בעת סלילת דרכים או ביצוע עבודות חפירות, במקרה זה אנשי רשות העתיקות דאגו להפסיק את עבודות הפיתוח עד שיוציאו את כל מה שמצאו מעבודות מוזאיקה היסטוריות. מוזאיקה עתיקה נחשבת לנכס היסטורי אמיתי, מוזאיקה עתיקה באזור כלשהו מתעדת את האירועים ההיסטוריים שעברו על האזור לפני מאות שנים. ארץ ישראל נחשבת כמקום למפגש היסטורי בשל תרבויות שונות גם הרומאים, הביזנטים והמוסלמים שלטו בו לכן עבודות מוזאיקה שנמצאו בארץ הן מעין תערובת של תרבויות שונות, מוזאיקה היסטורית בארץ ישראל מלמדת על ההיסטוריה הסוערת שעברה על הארץ במרוצת מאות השנים.

תחום האומנות כולל כל מיני תת תחומים של יצירה, אומנות כוללת דברים כמו ציור, איור, עבודת מוזאיקה , פיוזינג , פיסול ועוד עשרות תחומים בעלי משמעות של הפקת יצירות. אחד התחומים החשובים והעתיקים בתחום היצירה האומנותית הוא תחום עבודות מוזאיקה שהיא מילה נרדפת לפסיפס. מוזאיקה משמעותה יצירת ציור מסוים על ידי הרכבת אבנים קטנים מאוד. האיכות של עבודת מוזאיקה נמדדת לפי הגודל של האבנים המרכיבים את הציור, ככל שגודל האבנים קטן יותר עבודת מוזאיקה נחשבת לאיכותית ויוקרתית יותר. מוזאיקה הופיעה לראשונה כשש מאות שנים לפני הספירה ביוון, תחום מוזאיקה התפתח עם השנים. הנוצרים תיעדו אירועים חשובים על ידי מוזאיקה , היסטוריונים רבים בדור הנוכחי למדו הרבה על אירועים שקרו לפני מאות שנים באמצעות ציורי מוזאיקה שמעטרים את המקומות הקדושים או הציבוריים של ימי קדם. בעבר גם משפחות אמידות נהגו לעטר את בתיהם בעבודת מוזאיקה יפים, כנסיות רבות ברחבי העולם מכילות הרבה מאוד ציורי מוזאיקה על קירותיהם. מלאכת ה- מוזאיקה נחשבת למלאכה משפחתית, אומנות של מוזאיקה עוברת במשפחות שעוסקות בתחום מדור לדור.


תחום אומנות נוסף בעל נוכחות אדירה בעולם היצירה האומנותית הוא פיוזינג . פיוזינג היא טכניקה להתכת זכוכית בתוך תנור מיוחד שבסוף מתקבלות צורות שונות של זכוכית עם צבעים שונים ומגוונים ובצורות יפות ומיוחדות. צביעת הזכוכית בעבודת פיוזינג מבוצעת על ידי שימוש באבקה מיוחדת. פיוזינג דורשת מהאיש שעוסק בתחום להיות מיומן הן ברמה המקצועית והן ברמת הבטיחות. פיוזינג נעשית רק במקומות מיוחדים לשם ביצוע עבודה זו, עם כלי עבודה וציוד מתאים. פיוזינג יכולה להתבצע על גבי כל סוגי הזכוכית, האיש המומחה בתחום פיוזינג מכניס לתוך התנור תבנית של זכוכית, ובדרגת חום המגיעה עד 800 מעלות, הוא מקבל את הצורה או הצורות שרצה, אחר כך האמן שם אבקה כימית מיוחדת על הזכוכית ומקבל את הצבע שרוצה. גם עבודות מוזאיקה וגם פיוזינג משמשים רבים מאיתנו בחיים המודרניים. חובבי עבודות מוזאיקה מעצבים את רצפת הסלון שלהם , אחד הקירות או שולחנם ביתי בעבודות מוזאיקה יפים. גם חובבי פיוזינג נוהגים בעולם המודרני של היום לעצב את חלונות בתיהם בעבודת פיוזניג כחלק מרצונם להפגין יוקרתיות מול קהל אורחיהם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב